jord är liv

Planterade om lite växter ikväll, eller rättare sagt flyttade in några av mina kryddor, sådär i sista sekund. Malte har, ehm, ätit upp(!!!) flera av mina andra växter, bland annat en så himla fin Habanero, så jag ville ha in lite nytt i fönstren och samtidigt hjälpa dem att klara vintern (som i och för sig hittills varit helt otroligt mild).
Lyssnade samtidigt på Glesbygd´n, bland annat låten Blod (leta upp och lyssna, jag hittade den inte på youtube att länka till) och då kan jag inte låta bli att känna mig lite småreligös eller i alla fall andlig på något vis. 
Det finns ju som nästan inget mer livgivande än gröna blad. Jag tycker de känns som roten till allt. Allt vi äter börjar som gröna blad och de ger oss även luften vi andas och binder vatten och jord så att vi slipper bo i öken. När en pillar i jorden tycker i alla fall jag att en känner sig närmare sammanlänkad med jorden och livet. Det blir så närvarande på något vis.



Hitta kaninen ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar