Julafton

Det blev ganska fint ändå, med julafton. Malte tog en dusch i regnet ute i trädgården och passade samtidigt på att förbättra andedräkten med lite av mattes kryddväxter. Sedan var det alldeles lagom att (efter att ha käkat lite på en dadelförpackning...) bara chilla lite på köksgolvet.

Jag släpade krukor, plastburkar och en himla massa tegel för att röja en ny del av tomten som jag sedan stängslade in. Inte jättestort men ändå tillräckligt för att hästarna ska få gå på lite fast mark och lite grönt julbordsgräs. Det tog typ hela dagen och jag blev rejält blöt.
 Känns lite märkligt att liksom släppa dem på nytt bete i slutet av december, men men. De blev nöjda och då är jag det också. <3

Kvällen kommer jag och Malte spendera hos vänner till mig och helt opretentiöst typ glo på film eller spela spel. Snajs hoppas jag, jag har gjort sallad med granatäpple och russin. (Men som alltid känns det lite sådär att vara ifrån hästarna, speciellt när det är mörkt, blåsigt och regnigt, men de ska väl klara sig...)








1 kommentar:

  1. han verkar ha en riktigt shysst tillvaro den är malte:-) fler kaniner (och andra djurkompisar) borde ha det så!

    SvaraRadera