Vackra gråa väder

Jag älskar dimma! Just nu tycker jag att det grå vädret känns ganska fantastiskt. Leran är inte lika bottenlös, och regnet hänger ju bara i luften så en blir inte blöt. Det är plusgrader och luften lovar vår. Dimman förvandlar dessutom världen till en saga, och det känns så vackert att gå omkring i hästhagen.
När jag var liten var jag lite rädd för dimma, kanske för att det var så likt brandrök, eller för att en inte såg hem när en var ute. Nu tycker jag att det är fantastiskt! Dessutom fint att kunna gömma sig i.
Mina bästa minnen av dimma var när Firouzeh gick i den stora flock där hon är född och när jag visslade på hästarna i dimman. Först hördes bara hovtrampet en bit bort och sedan efter ett tag urskiljde sig siluett efter siluett av hästarna.
Idag var dimman inte så tät, men nog så drömsk och vacker.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar