Insekter...

Jag tror att det är sommar. Men det känns som att jag inte hinner med att se det. Jag tittar på ljuset, men ser igenom allt annat.
Jag har övergett skräcktankarna på att Firouzeh skulle föda för tidigt i alla fall. Hon går nog några veckor till. Det känns bra. Jag extramatar henne med lucern för säkerhets skull, men efter regnet i förrgår så växer betet också så att det knakar.

Extremt med fästingar har vi haft sedan det blev varmare, men nu sedan ett par dagar är det också mängder med flugor och mygg. Tips efterlyses för hur jag kan skydda min stackars dräktiga häst? Jag vill inte spraya på nåt sånt där obehagligt en kan köpa, för det känns inte så bra om fölis slickar i sig det sen. Kanske kan jag koka något eget, men det ryktas ju om att de kan bli hemskt solbrända av det..?



2 kommentarer:

  1. Jag smörjer ljuvret med "Hästsalva" lr vad det heter, verkar både lindra och hålla krypen borta och jag har aldrig hört någon skräckis om salvan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack för den påminnelsen. :) Det ska jag absolut göra.

      Radera