Bättre sent än aldrig

Det hoppas jag i alla fall. Det har varit så mycket hela våren att jag knappt hunnit engagera mig i mina odlingar. Projekt förodling blir ju lite större och mer omfattande när en har en ständigt hungrig buskanin att hålla undan plantorna för, och sen när en har så mörkt inne att en hade behövt extra belysning.
Äntligen har jag i alla fall omskolat de plantor som kommit upp och nu får de komma ut i växthuset. Hoppas det blir något med odlingarna i år ändå! Ska förbereda mig redan nu inför nästa år och fixa lampor och sånt. Det är ju en sån lyckokänsla att ha en massa plantor på väg upp.




2 kommentarer:

  1. Jag var också sent igång med odlingarna iår, har tagetes, basilika och timjan som ska skolas om nu och en hel del fröer som inte är i jorden... Får hoppas på en lång och fin höst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska hålla tummarna för det med :)

      Radera