Ett sent nyårslöfte

Något jag nästan inte alls engagerade mig i under 2014 var mitt lilla hus. Ja förutom att jag bodde i det, målade verandan och byggde en grind till den och sådär, men inte alls så som jag har gjort innan. Det kanske i och för sig inte är så konstigt att en kan hamna i en svacka sådär när en byggt färdigt huset så att det är beboeligt året om och sådär, men nu tänkte jag att det ska bli ändring! Det är ju fortfarande en massa småpyssel att göra, typ fixa fönsterbläck, fila på eldragningen, fixa några lister inne, massa smågrejer att måla, måla och fixa underredet, serva och i värsta fall byta däck, osv. Dessutom är jag sugen på att göra om möblemanget lite och kanske framförallt fixa lite i min sadelkammare/badrum...

Men först av allt ska jag börja med att rensa bland alla grejer jag samlat på mig! Vad kan passa bättre än det en sån här regnig dag (förutom bokföring, plugg/renskriva anteckningar då...). Jag är expert på att samla på saker, på gott och ont. Det senaste året har jag satt igång att tömma de grejer jag haft hos mina föräldrar (trots att det är flera år sedan jag flyttade hemifrån..), vilket har resulterat i mer grejer i vagnen. Dessutom gillar jag att gå på loppis, i containrar och andra bra ställen en kan hitta gamla fina saker att samla på sig. Ofta känns det himla bra att "rädda" gamla fina och bra saker, men jag måste nog inse fakta: jag behöver inte så mycket saker som jag tror! Så nu blir det att skänka bort en del grejer faktiskt. Även om jag gillar de mesta sakerna jag har så ska jag försöka tvinga mig att välja, en kan inte ha hur mycket kläder som helst tex även om de är fina...

Dessutom är det skönt att "lätta på packningen" lite. Det känns ju så mycket friare då. Och jag gillar ju frihet.
Som lite pepp kommer här lite bilder från en flytt med vagnen 2012, tror inte jag lagt upp den förut. Fanns en video som jag var sugen på att titta på, men på den tiden hade jag en annan kamera så den var i nåt skumt format som tyvärr inte gick att se.
 Känns som väldigt länge sedan, vagnen hade tex ingen veranda eller skorsten, och så var det ju sommar...



4 kommentarer:

  1. Vilka idylliska bilder! Du har inte funderat på att ha en loppis och sälja saker? Det finns många, som du, som gärna vill ta till vara (eller betala en liten peng) för använda saker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det skulle väl vara fint, men tror inte riktigt jag orkar med det om jag ska vara ärlig. Bor lite avsides och det är egentligen bara skönt att inte så många åker in till oss och har inte riktigt lust att åka någonstans och sälja grejer utan är hellre hemma om jag är ledig. Lämnar det till Kupan istället så får de sälja. Men ja, jag hoppas många inser värdet i gamla saker! :)

      Radera
  2. Bor ni i den?! Jag tror jag måste gå igenom hela din blogg nu!
    Jag bor mitt i stan, så centralt man kan komma, i en modern lägenhet i tre etage = drömmen för många. Not for me.. Jag skulle kunna göra vad som helst, för att komma ut på landet, slippa höra alla ljud hela tiden, bo ostört och gärna litet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vi bor i den :) Har bott här i lite mer än 2,5år. Det är super! Förstår verkligen din känsla.

      Radera