Årets första små frön satta

Nu när solen äntligen blivit på vårhumör petade jag äntligen ner några frön. Inte så många, eftersom jag inte har bestämt var vi ska bo i sommar, och dessutom har vi inte så mycket plats just nu. Jag kan ju sätta fler senare också om jag ändrar mig.
Men det är så fint med de där första små skotten som kommer upp, som lite nytt hopp liksom. Det började med att jag ville sätta drakfrukt-frön igår kväll, men slutade med att jag inte ens har öppnat och ätit drakfrukten utan istället satt lite tomater, melon, aubergine, lakrits, chili och jalapeno. Hoppas de kommer upp snart! :)

I förgrunden är det en habanero som jag satte i höstas. Den blir nog glad över lite vårsol, och jag blir glad om Malte kan låta bli att äta upp den som han gjorde med de jag satte förra året..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar