Min lilla panterprins

Min lilla lurviga Fahid växer så det knakar verkligen, och mer blir det väl så mycket som han solar sig. :) Det är kul att se honom och mig på bild tillsammans för då ser jag så mycket tydligare hur han har växt, i "verkligheten" ser jag ju honom varenda dag så då blir skillnaden inte lika tydlig. På bild ser han verkligen ut som en stor häst nu tycker jag!
Dock beter han sig som en ganska barnslig stor häst, vilket ju bara är bra, men lite tråkigt när det innebär att buffla på folk och nafsa. Men det ger ju ett ypperligt tillfälle för mig att testa om klickerträning kommer att minska eller öka nafsandet, så jag tänkte därför börja klicka honom lite mer (har hittills provat target lite bara för att lära honom ta godis för att lättare kunna träna inkallning från Firouzehs rygg). Det ska bli himla kul, och jag hoppas att det kommer göra honom mindre nafsig.
Positiv till "träning" och att umgås är han redan, kommer direkt och vill vara med så fort det händer något, så det kan vi redan pricka av från listan. Först på tur att klicka är nog trä in nosen själv i grimman, det är ju ett beteende vi alltid kommer att gilla. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar