Bus med finhästen

Jag tycker tyvärr att det är lite omotiverande att rida just nu. Det är mörkt, blött, lerigt och kallt och vi tvingas hålla oss på bilvägarna eftersom jag inte vågar riskera att det blir lerigt på de få skogsstigar som finns. Det märks lite grann på grannarna att det finns en konflikt mellan hästfolk och icke hästfolk. Synd!
Varken jag eller Firouzeh orkar skritta runt och hålla oss ur vägen för bilarna varenda dag, så idag blev det bara lite bus i trädgården. Som tur är var den lite frusen på ytan så den lilla gräsmatta som finns blev inte förstörd. Hon går lös och först busade vi lite från marken och sedan lite uppsuttet. Jag kände mig nämligen tvungen att sitta upp efter en stund för att få lite bättre koll då hon plötsligt drog en galopprepa iväg mot grannarna mitt under "arbetet". Lite mysigt ändå, för hon verkade så nöjd när hon kom tillbaka, men jag vill ju inte att grannarna ska gnälla på lösa hästar som far omkring...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar