En dag på hästkliniken...

Här kommer lite uppdatering om Firouzehs hälta:
I onsdags kväll blev jag säker på att det var en hovböld hon hade, och att den satt under strålen och således inte var något jag ville stå själv hemma i stallet och kladda med, så på torsdagen ringde jag Jägersro hästklinik. De var jättesnälla och vi fick en tid två timmar senare.
Eftersom att min lilla stadsbil inte har någon dragkrok så var Gisela en ängel och skjutsade oss (hon fotograferade även en hel massa så vi får se om hon mejlar över några bilder till mig).
Väl framme konstaterade veterinären att jag hade rätt och efter att hon böjt henne "för säkerhets skull" så skar hon upp bölden som var miniliten och inte ens luktade illa. Lite skumt, men jag tror att det från början bara var en stengalla som sedan har utvecklats till en böld.
Dock skar hon bort endel av strålen mot ena ballen så nu blir det gipsad fot ett tag framöver. Som tur är har vi lärt oss att gipsa i skolan, annars hade vi behövt komma tillbaka var 5e dag och gipsa om.

Firouzeh skötte sig jättebra (såklart) trots blåsväder och allt möjligt skräp från läktarna som flög runt och jag fick beröm för att jag hade en cool häst. :)
Men efter att vi var klara blev jag tvungen att gå till apoteket och handla gips eftersom de hade så lite kvar på kliniken. Firouzeh fick vänta på kliniken i en box och då blev hon helt hysteriskt ledsen över att jag lämnade henne. Stackars liten! Det är klart att det känns ensamt i de där klinikboxarna där man inte kan se någon eller något men däremot hör hästar och människor som springer runt överallt ikring en. Hon lugnade sig dock snabbt igen när jag kom tillbaka.


Firouzeh med sin gipsdojja i hagen efter hemkomst. Hon verkar tycka att den är helt ok. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar