Snurra du min värld

Den dåliga uppdateringen på bloggen beror på att vårat liv i allmänhet varit väldigt rörigt den sista tiden och jag har därför inte känt mig på humör för att skriva i bloggen. Kanske börjar saker reda ut sig så smått nu och jag hoppas att jag ska bli på uppdateringshumör igen.
Firouzeh går på Bodarna och betar med tjocka släkten och det hjälper inte att jag rider så mycket jag hinner (det har ett par gånger blivit två pass om dagen faktiskt) hon blir rundare och rundare för varje dag. Förhoppningsvis ska vi flytta ut till Örsundsbro-trakterna och Bi igen på måndag. Då blir det (tyvärr) stall för Firouzeh och husvagn för mig. Att hitta ett renoveringsobjekt till cirkusvagn har visat sig inte vara det lättaste utan planerna har övergått till att bygga en från grunden. Min käre far har gått med på att hjälpa till lite med planering, svetsning och goda råd - tack för det! I nuläget känns det dock lite ödsligt, jag letar fönster och dörr på blocket och lite varstans och väntar på att en lämplig hjulaxel ska inkomma till skroten. Segt så in i norden att hålla på med sådana ovissa saker när man helst vill slänga sig på en hammare och börja spika direkt. Det är lätt att bli frustrerad på omvärlden som inte verkar förstå att det snart blir vinter och då behöver jag flytta in i vagnen.

gammal bild, fotad av Sås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar