Regeltrassel i svrf, igen.

Inför den här tävlingssäsongen har svenska ridsportförbundet kommit ut med nya regler angående loggor på folks utrustning som nu inte får vara större än 3 kvadratcentimeter. Men regeln har tydligen väckt så mycket motstånd och åsikter att den nu skjuts på framtiden igen.
Herregud! Jag förstår inte att folk orkar uppröra sig för en sådan grej. Och jag förstår egentligen inte heller att Svrf orkar ha så mycket regler kring klädsel och utrustning. Åtminstone för mig känns det viktigare att man har regler som garanterar hästarnas välbefinnande men det verkar ju inte direkt prioriteras eftersom det samtidigt som denna klädregel i betydligt tystare ordalag diskuteras huruvida man fortfarande ska bli utesluten om hästen blöder ur munnen eller inte. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.

Och om denna nya regel blir verklighet tycker jag förövrigt att det verkar vara deras första vettiga klädregel. Om jätteloggorna förbjuds på tävling kommer de minska även utanför tävlingsbanorna eftersom de förlorar status, och alltså kommer färre människor betala för att springa runt som reklampelare åt olika företag. Toppen!

Slopa istället reglerna om kavaj och engelsk bomsadel och inför den här nya mot gratisreklam!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar