Det här med husvagn och kyla...(och livet)

Jag har bott i husvagn ett tag nu, och jag trivs bra med det, men det har förstås vissa brister, speciellt när det inte är min egen husvagn.
Just nu längtar jag alldeles extra mycket efter min cirkusvagn. Igår till exempel så frös jag så mycket att jag inte kunde sova, trots tre extra yllefiltar ovanpå täcket. I morse visade termometern 11,4 grader när jag skulle upp och då var det inte jättefrestande att sticka ut fötterna utanför täcket. Avloppet har frusit så att jag får bära vattnet både ut och in och jag känner mig riktigt trött på vintern, fast att den precis börjat.
Men jag försöker att tänka positivt, i väntan på min vedspis (som står på skroten) att värma mig framför så kokar jag te och lyssnar på sån musik som man inte kan sitta stilla till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar