Krumelur-ridning

Jag började dagen med att äta lunch (gårdagens middag) istället för frukost vid 7-tiden. Därefter gick jag ut i blåsten och regnet och tog med  mig Efla in i ridhuset. Och det gick så himla dåligt! Allting kändes jättejobbigt och det hjälpte inte ens att hoppa av och greja från backen. Skitallt. Vi gav upp och Efla fick gå ut i snålblåsten istället.
Nu på kvällen laddade jag upp med Bent Branderup-videor på youtube innan passet och sen gick det så h i m l a bra! Vi red på bett för första gången på jag-vet-inte-när och det var så fantastiskt! Det brukar inte gå särskilt bra med bett alls eftersom ingen av oss egentligen gillar det, men idag kändes det som om vi svävade fram i manegen. Underbart!
I övrigt kunde jag inte låta bli att köpa lite mer fint tyg idag så nu åker nog symaskinen fram..
Min underbara fina prinsessa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar