Vi har köpt sadel!

Eller ja, iaf en "skitsadel" som vi ska ha nu ett tag för att motivera oss att träna innan vi har råd och möjlighet att skaffa oss en riktig en. Drömmer ju om en Malibaud Randonee-sadel...
Men medan vi drömmer har vi alltså skaffat oss en bomlös våffla från Hööks, en begagnad sådan. Vi testade den för första gången idag (utan stigläder då vi inte hunnit införskaffa sådana) och jag är tyvärr inte övertygad om dess förträfflighet än.
Jag ogillar egentligen rent generellt bomlösa sadlar, även om det finns undantag - speciellt bland de dyrare varianterna, och poängen med att nu köpa en är att det är väldigt svårt att hitta en tillräckligt bred bomsadel till min flicka och därför tänkte vi prova detta i hopp om att hålla oss i bättre form tills vi hittar en. Jag försökte vara positiv idag och jag lyckades till en början, men sen kunde jag inte hålla mig. Först och främst är den otroligt ful, och tyvärr låg den inte stilla heller, även fast jag spände så hårt som det kändes ok att göra. Jag fick hoppa av mitt i passet och sadla om. Dessutom kändes det ungefär som att sitta på en kudde, visserligen mjukt men liksom helt utan struktur och varken särskilt tryggt eller bekvämt egentligen.
Men, ja, håll tummarna för att vi ändrar oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar