Dagens hästträning

Idag verkade jag lilla Falanghina. Nemas problemas för hon var jätteduktig på att stå och lyfta benen. Glömde tyvärr av att ta bilder, får verkligen skärpa mig med det! Det är i alla fall skönt nu för både ben och hovar att det frusit till lite och inte är så vansinnigt lerigt.
Sedan tränade vi lite ikea-kasse. Hon är ju lite osäker för sadel och täcken på ryggen, hon måste ha blivit skrämd på något vis för det är inte riktigt borta än, så därför tänkte jag att det kunde vara bra. Trots prasslandet var det dock inga som helst problem att ha kassen varken på rumpan eller huvudet. Toppen!



Firouzeh och jag red i halsrem på ängen. Jag hade tagit med tränset över axeln ifall jag skulle behöva tydligare signaler till huvudet, men nej! Det kändes jättebra! Trots att vi inte red ut först som jag gjort de senaste gångerna vi tränat så kändes hon avslappnad och fin. Hon blir väldigt nöjd med den större frihet hon får utan huvudlag och frustade gång på gång under passet. Jag märker också att hon blir piggare och mer uppmärksam när vi kommer till ängen, hon vet att hon ska få jobba och göra roliga klurigheter! Till skillnad från förut när hon mest tyckte det var jobbigt och inte alls blev glad över dressyrträningar.

Gäsp matte!

Sedan verkade jag hennes bakhovar. Framhovarna har jag lite experimentplaner på. Vi får se hur det går med det. Nu blir det att göra fakturamallar till företaget... Puh.

2 kommentarer: