2012

 Jag minns att jag brukade fylla i såna här listor när jag var mindre, och att det var ganska roligt, så här kommer min korta sammanfattning av 2012.


Gjorde du nånting i år som du aldrig gjort förr?
En hel del. Byggde en egen cirkusvagn som jag bor i, startade ett eget företag, var iväg på betäckning med min häst, för att nämna några saker.

Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte jag hade några. Det var ganska mycket kaos kring förra nyåret.

Dog någon som stog dig nära?
Ingen fysisk person, men väldigt många förhoppningar och drömmar jag hade kring andra fysiska personer och livet i allmänhet. Jag hoppas att de snart kan ersättas av andra.

Är det något du kommer att sakna från år 2012?
Ja. Allt vi har haft på Tisslinge, den trygghet det inneburit för mig och allt roligt vi gjort. Inte för att framtiden behöver bli tråkigare men allt har ju skakats om så att den kommer åtminstone bli annorlunda.

Vilket datum från år 2012 kommer du minnas?
Eftersom jag inte är så bra på att komma ih¨g datum utan har varit ganska dagvild hela året så kommer det nog inte bli så många. Tyvärr bara den 1:a januari.

Största misstaget? 

Jag vet faktiskt inte. Kanske att jag inte tagit vara på tiden lite mer, men jag har ju inte varit på topp direkt så förmodligen hade jag inte orkat det.

Bästa köpet?
Min vagn! Inte mycket är kvar på den sedan köpet ( typ chassit, golvet och en halv vägg) men den är ändå det bästa!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, många saker. Att jag nu bor i min egenbyggda vagn, att jag har världens bästa bror och flera väldigt fina vänner, att jag har världens finaste häst och känner mig så trygg med henne, och även många saker i vardagen. Över huvud taget har jag varit både väldigt glad och väldigt ledsen, men sällan något mitt emellan.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Kapten Röds senaste skiva och en massa Radiohead-låtar.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och skulle jag tro. Humöret har gått väldigt mycket upp och ner.

Vad önskar du att du gjorde mer? Red och överhuvudtaget tog vara på tiden bättre och fick mer gjort.

Blev du kär i år? Det blev jag nog.

Favoritprogram?
Oj, har i princip inte sett på TV något alls! Däremot har jag sett en del bra filmer. The Constant Gardener, Dunderklumpen och Sopor hör till favoriterna.

Bästa boken du läst i år?
Kanske "Stefans lilla gröna" av Stefan Sundström. Väldigt bra och inspirerande bok!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?
Antagligen. Men jag vet inte riktigt vad jag skulle klaga på rent specifikt. De flesta saker som har hänt har ju lett vidare till något annat, även om varit dåliga. Väldigt svårt att säga alltså.

Vad fick dig att må bra?
Min häst! Och mina vänner. Att vara ute i naturen och att bygga på min vagn.

Vem saknade du mest?
Någon med lockigt hår.

Den bästa nya människan du träffat?
Jag vet inte. Axel kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar