Sagodrömmar

Jag har alltid älskat att läsa sagor. Ofta önskar jag också att verkligheten var mer lik sagornas värld. Även om den ofta är hemsk så känns den lite enklare, den är ofta väldigt svart-vit och det är tydligt vad man kämpar för.

Jag vet inte om det egentligen är bra att önska sig en mer svart-vit värld, antagligen inte. Men jag kan inte låta bli att ryckas med i sagorna. Ikväll var det Robin Hood-filmen jag tittade på. Hemsk, men så vacker! Jag tror att jag måste klä upp mig lite oftare och rida omkring i skogen med min pilbåge. Öva lite mer skytte. Och rida! Rida överallt, speciellt när det är dimma... Äta mat kring en öppen eld och sedan rida lite mer. Skapa oss ett eget äventyr...

Jag och Firouzeh utanför slottet, Yxtaholm, 2009

I skogen kring Bodarna 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar