Tömkörningspromenad.

Tömkörningen fick bli lite senare på kvällen istället. Vi testade vår nya sele som vi ärvt av en snäll klasskompis till mig. Den passade riktigt bra och det kändes så proffsigt att tömköra i en sele och med riktiga tömmar istället för med en gammal longerlina som vi brukar ha. ^^
Dock vågade jag inte riktigt dra tömmarna genom ringarna på selen utan lät dem hänga vid sidorna på vårt vanliga cowboy-vis. Tveksamt om jag kommer att bättra mig med det... möjligtvis om vi får en vagn. ;)

Kameran fick stanna hemma, eftersom det var helt mörkt när vi var ute, men jag knäppte en liten bild i stallet innan vi gick ut i hopp om att visa hur ball selen ser ut. Lyckades väl sådär. Och när vi väl var uppe på kullen ångrade jag det där med kameran. Det är så mysigt att stå där uppe i mörkret och se alla ljus från Lund lysa nedanför sig!

Firouzeh i sin nya fina sele :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar