Spikmatta för hästar?

Läste en tråd på buke om spikmattor för hästar och det är inte heller första gången jag hör talas om dem. Även om jag är lite skeptisk måste jag erkänna att jag tycker det är intressant. Jag mår ju faktiskt väldigt bra av att ligga på min spikmatta så varför skulle det inte fungera på häst? Avslappning och ökad blodcirkulation tycks vara vad man eftersträvar med mattan och det är ju inte fel, givetvis kan inte mattan ersätta massage.
Någon trodde att det fungerade lika bra att rykta hästen, och jag tror faktiskt också det, men hade inte mattorna varit så dyra så hade jag nog haft svårt att inte prova ändå...
Kontentan av det hela blir väl att jag själv får ligga på min spikmatta lite oftare - jag har ju inte någon som ryktar mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar