Varför ska allt vara så svårt?

Jag känner mig så förvirrad just nu. Det är inget roligt att växa. Tider förändras och det känns som om det mesta som varit mitt liv och som jag har brytt mig om försvunnit eller förändrats. Inte ens mina känslor är desamma längre. Jag längtar efter fel saker och fel människor. Det känns lite påfrestande att vandra runt här och älta alla minnen och vanföreställningar. Bli besviken gång på gång. Mitt luftslott har fallit.
Å ena sidan vill jag spola tillbaka all tid. Göra om och göra rätt. Och å andra sidan vill jag bara ta Firouzeh med mig långt långt härifrån dit ingen kan få tag på oss. Leta efter mig själv där ingen vet våra namn eller känner till oss alls.
I verkligheten vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Kanske lite chai-te och försöka trassla ihop våran körsele. Om vi har råd med ridhuskort har jag nämligen räknat ut att den nog går att använda som voltige-gjord...

Du får min värld att snurra <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar