Komjölkspannkakor

Det är inte ofta. Man kan tänka sig att det ska kännas som en lyx därför, att njuta av och ta vara på. Men jag försöker förtränga vad jag haft i. Det känns lite äckligt och fel faktiskt. Om jag tänker på det. Men pannkakorna blir ju goda. Jättegoda till och med. (Speciellt råttsisarna var väldigt förtjusta.) Och det hade varit värre att låta mjölken ligga och dö containerdöden. Jag tänker på det, och försöker känna mig lite som en hjälte istället.
(Det känns faktiskt lite fint att känna äckelkänslan också, på nåt sätt...)


2 kommentarer:

  1. jag tänker också på alla gifter som finns i grönsaker, frukt och annat man hittar i containern... man gör ju bra i att ta vara på det som slängts men man får ju i sej besprutning och gifter när man äter det... så svårt det där tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Absolut! Det brukar jag också tänka på. Men tyvärr får man ju i sig sådant från väldigt mycket man köper i affären också. Jag tänker att jag ska försöka odla så mycket som möjligt själv och sedan komplettera främst under vinterhalvåret med dumpstrat, då har man ju förhoppningsvis råd med att köpa ekologiskt och fairtrade-produkter det man ändå måste handla. Men det är verkligen svårt det där!

    SvaraRadera