Malte maskot

Malte har många fans. Eftersom han följer med mig på jobbet ibland, och ofta när jag gör annat kan han också hänga på, så träffar han ju ganska många. Han lämnar för det mesta ingen oberörd och jag får alltid frågor om honom när han inte är med.
Härom dagen hade jag med honom när jag skodde en häst som brukar tröttna rätt fort på att hålla upp benen och därmed gunga omkring och vara lite bökig och framförallt tung, men när han hade Malte att titta på så verkade han orka stå mycket längre! Malte är också ganska nöjd med att hälsa på i stall, där är det i allmänhet bättre att springa omkring än vad det är i hus – många har ju så hala golv för en kanin! Stallgolv ger perfekt bra fäste.
På Frövi där Malte är född är de såklart extra intresserade av honom och de skickade med torkade nypon och äppelgrenar senast jag var där. Mycket uppskattat! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar