Cavallo Simple Boots

Uppdatering om bootsen kommer här!
Vi har bara ridit korta turer i dem än så länge, precis som tvåbentingar behöver "gå in" nya skor så behöver fyrbentingar "gå in" ett par boots när de är nya för att de ska forma sig efter hoven. Jag tycker dock att det har fungerat bra. Vi har ridit på lite olika underlag och de sitter kvar bra och Firouzeh verkar gilla dem. Jag var lite orolig för att de skulle vara klumpiga men det verkar inte vara några problem.
Tyvärr har hon fått skavsår av dem, inte där jag trodde men på yttre ballen på höger fram, av en söm på insidan av bootsen. Verkligen tråkigt! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men i alla fall först och främst se till att skavet läker. Eventuellt tänkte jag tejpa sömmen och se om det hjälper, men jag vet inte riktigt med vad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar