Ja visst ja, välkommen! :)



Imorse hade jag fullkomligt raderat ur minnet vilken lyckodag det är idag. Jag njöt av att vakna med solen lysande på mig genom gardinerna, gick ut och fodrade och hade sedan lite frukost-mys med mig själv en stund. Döm min förvåning när jag sedan kikade på klockan - HALV 10! Jag som hade tänkt rida vid halv 9. Efter att jag virrat runt och rotat fram kläder och halsat den sista apelsinjuicen i min flaska tittade jag ut genom fönstret och mindes. Det är vår! Vår på riktigt! Våran förlorade timme är ju sommartiden som har återvänt!

Firouzeh och jag hade en mysig söndagstur trots "förseningen" och hade jag bara haft kameran med hade kanske vår första videoblogg blivit till i förmiddags. Vi passerade nämligen förbi en vindsnurra som stod helt stilla! Det hade varit värt att föreviga, eftersom det inte är en alltför vanlig företeelse här på vår böljande slätt.


Välkommen våren!

1 kommentar:

  1. snygging bild, jag har kollat lite mer om det är några andra datum som skulle kunna passa. det är röd dag 2 juni (tors) och klämdag dagen efter. hur tror du det skulle funka?

    SvaraRadera