Snö

Första snön har kommit, och jag har vinterångest deluxe! Det är ju så vansinnigt kallt överallt och det blir ju så mörkt så fort. Det verkar inte hjälpa hur mycket kläder jag än tar på mig, så länge jag inte står mitt framför en eld eller ligger nerbäddad (och iklädd sockar!) på fårskinnsfäll med duntäcke och två extrafiltar så fryser jag så att jag får ont för att jag spänner mig så. Och tyvärr verkar humöret sjunka med vädret. En våg av stresskänslor har som svept in över mig. Jag måste täta mina fönster. Jag måste bygga färdigt min veranda. Jag måste få till ett skydd för veden. Jag måste gräva färdigt i min trädgård. Åh!

Några som har det ordnat är i alla fall hästarna. Som vanligt kommer dom först. :) Fri tillgång har dom fått på jättefint hösilage och nu när det är fruset i hagen blir de inte ens kladdiga om fötterna. Dessutom har Firouzeh fått ett nytt fint täcke med lite lite foder i som hon får ha när det är pissväder. Känns faktiskt väldigt bra, jag är lite orolig annars för hennes rygg. Men nu när jag passat vädret och provat täcket så ömmar hon ingenting när man klämmer. Förmodligen har ridningen, massagen och allt liniment gjort sitt till också. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar