Kan vintern aldrig ta slut nån gång?

Det är förmodligen tillåtet att gnälla lite eftersom den här segdragna vintern tydligen är den längsta sedan 1800-talet. Jag har verkligen tröttnat! Känner att det kanske är idé att dra sig mot varmare breddgrader andå. Jag gillade vintern när jag var liten, men nu, nä fy! Jag vill gå barfota, odla mat, se hästarna njuta av att beta gräs och slippa frysa!

Nu invaderas vi av kraftigt snöfall igen, och vagnen verkar ha gått in i nåt ilsket taggigt vinter-mood med tokiga istappar längs hela sidorna. Ser lite märkligt ut.



Jag eldar i spisen. Städar och rensar för att jag tröttnat på att bara vänta. Tvingas sko Firouzeh igen för att vi ska kunna ge oss ut på äventyr, det är ju nästan för halt att vara barfota i hagen. Går tömkörningspromenad med Lillhästen i skogen. Fryser. Skottar. Hämtar ved. Vattnar mina stackars små frön i fönstret. Borstar vinterpäls från hästarna och funderar på att stoppa en kudde med dom mysiga håren, men det lär väl inte bli av i år heller...



2 kommentarer:

  1. JAG ÄR OCKSÅ TRÖTT PÅ VINTERN!!!! jag vill ha VÅR NUUUU!!! gaahhhh!
    jag funderar väldans på att flytta till varmare breddgrader jag med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att solen i alla fall har visat sig lite grann nu om man ska försöka vara positiv. Kanske vi kunde hitta på något åt samma håll om du bestämmer dig för att flytta? Det är så himla mycket svårare att göra det ensam...

      Radera