Gräset och sommarkänslor

Idag har vädret varit underbart! Jag har gått omkring i kjol och bikinitopp i stort sett hela dagen och inte frusit alls. Vårbruket är i full gång ute på åkrarna och det dammar om fordonen på vägen. Hästarna börjar bli korthåriga igen och lyfter knappt huvudet från backen eftersom det nya gräset är så gott.

Jag önskar att jag bara kunde ta ett djupt andetag och njuta av allt som sker, istället för att hela tiden påminnas om att vi måste flytta, men inte har en aning om vart. Att jag kunde sluta tänka på hur gärna jag vill sätta spaden i jorden, och hur nära det är nu att sommarens odlingsplaner helt raseras.
Jag har i princip slutat äta igen. Längtan efter en egen odling växer sig så stark att jag ratar "köpe-grönsakerna". Nu när jag skulle sätta igång är det som om någon har slagit undan benen för mig. Skit också.

Jag rensar bland mina grejer så länge. Lägger upp tradera-auktioner och lagar gamla jeans. Tänkte försöka kicka igång symaskinen igen också. Och börja med något av alla liggande projekt...



Fina underbara älskade hästar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar