Massagekurs

Det mesta av mina dagar går för tillfället åt till första steget av Axelsons hästmassagekurs. Jätteroligt är det att äntligen ha kommit igång, och skönt att mycket av introduktionen var sådant jag redan läst på Flyinge och således är väldigt bekant med. Toppenbra! Men all latin tar nog ett litet tag att komma in i igen, även om jag minns att jag var väldigt bra på det när jag läste det sist.
Väldigt roligt är det också med alla nya massagekunskaper, känner mig väldigt sugen på att massera pållarna hemma, men det har inte riktigt funnits tid och ork till det än, jag hoppas att jag kan lägga lite tid på det när veckan är slut.

Nackdelen med kursen är att den ligger i Stockholm, vilket gör att det är jättesvårt att hitta dit och dessutom massor av tid i bilkö varje dag. Något jag annars väldigt aktivt och effektivt valt bort i mitt liv. Jag har blivit smärtsamt påmind av anledningen till det under veckan då jag den tid jag inte pratat i telefonen i princip har gråtit mig till Stockholm. Det är så himla mycket annat på gång i livet just nu att det känns extra jobbigt att slösa tid på pendlande. Bara att vara i stan känns hemskt, med all propaganda som skriker åt en och alla människor och bilar och hus som trängs. Jag är verkligen lantis! Men det är ju bara för en vecka...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar