Hösthutter

Det kan inte vara meningen att jag ska bo här uppe i det kalla norr-landet! Inte hela året åtminstone. Det har inte gått en dag den senaste tiden utan att jag har huttrat så att tänderna skallrar åtminstone vid ett tillfälle om dagen. Fast att jag klär på mig mer och mer kläder så tycks jag inte vara skapad för den här kylan. Och det här är ju bara början... Det är tur att jag åtminstone kan skämma bort mig med att duscha varmt ibland, men samvetet har svårt att tycka det är okej att spola bort så mycket varmvatten.
Hästen min klarar sig bättre, sitt arabiska blod till trots, men jag tror inte hon hade haft något emot att slippa regniga och blåsiga höst och vinterdagar ändå.
Jag längtar till södern och funderar på om jag inte borde skaffa ett "vanligt" jobb ändå. Tjäna lite pengar och köpa en ny bil (med dragkrok) och ett släp och sedan dra ner till sydligare breddgrader. Det vore så himla härligt!

Jag och Anton äter glass på Fuertoventura 2010 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar