Världen åker berg-och-dalbana...

Söndag kväll och jag sitter inne i en osig husvagn och äter gröt. Det har varit en ganska fartig helg, både rolig och väldigt tråkig. Firouzeh skadade sig i hagen i fredags och kom in med ett rejält svullet vänster bakben. Inget sår som jag har kunnat hitta och hon är ganska rejält halt. Stackaren! Men hon stödjer i alla fall på benet så hon har varit ute på dagarna och lindad om nätterna. Imorgon kommer veterinären så vi får väl se om hon har något att säga om läget. Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt!
Annars har Anton varit här och myst vilket jag verkligen uppskattar, för tillfället känns det som otrolig lyx att få umgås med honom!
Idag var jag en sväng till Yxtaholm och lekte lite med lillhingsten där, Impromptu, vilken har gjort stora framsteg sedan i somras och det känns väldigt roligt. Dock har han en bit kvar, men han är en sådan man inte får ha för bråttom med och jag glädjer mig för varje liten positiv grej.
Jag har även sagt upp Firouzehs och mitt stallplats och boende (uppställningsplats för husvagnen) idag. Det känns bra och befriande även om jag inte har en aning om vart vi ska bo nu. Förhoppningsvis hittar vi på något i Skåneland nästa helg.

Jag och Firouzeh i vackra Skåneland i somras. Längtar tillbaka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar