Ledig tisdag

Det är underbart att ha lediga dagar mitt i veckan då och då tycker jag. Och idag känns det extra behövligt att ha en. Jag känner mig trött och sliten efter en väldigt jobbig helg och har bara degat hela förmiddagen. Röjt lite i vagnen, bäddat i ordning sängen igen (har annars sovit i bilen/på soffan^^), vikt ett tvättberg, ätit mannagrynsgröt och grubblat på framtiden och annat jobbigt.
Firouzeh och jag var ute på en promenad i 1,5h och letade lite nya vägar. Tyvärr fick vi vända efter ett tag men det var ändå mysigt. Hon börjar bli lite bättre i sitt ben (peppar peppar!) och är ohalt i skritt nu, men det dröjer nog ett par dagar till innan jag vill rida henne. Natten till lördag skar hon dock upp en bit av mulen på en vass kant i boxen så riktigt hundra får man tydligen inte vara på det här stället. Som tur är är det inte så djupt, jag hoppas att det läker fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar