Lyx för en vagnboende.

Jag gillar verkligen att bo i vagn. Även om jag egentligen drömmer om en charmigare variant av trä så trivs jag bättre i husvagnen än jag hade trott. Att jag inte har rinnande vatten eller lampor gör inte så mycket. Mänskligheten har existerat länge utan bägge delarna.
En god sak som kommer av det hela är att jag uppskattar saker, som för andra är självklara, mycket mer.
Idag besökte jag i Ängelholms simhall. Den var gammal och ganska sunkig. Vattnet i duscharna sprutade åt alla håll och kanter med ganska dåligt tryck och inne i bassängen luktade det i ena änden riktigt unket.
Samtidigt som jag var där hade en gymnasieklass lektion och det kändes lite som om jag var med och bevakade en film, alternativt hade åkt en bit tillbaka i tiden. I omklädningsrummet pratades det om rakning av benen och storleken på bröst och lår. Inne vid bassängen stod en lite lätt stressad idrottslärare med ett block i handen och en visselpipa om halsen och försökte förgäves hålla koll på eleverna som väsnades, skvätte vatten och hängde på linorna mellan de olika banorna.
Det gjorde mig dock inte så mycket. Jag höll mig undan från dem och njöt av att simma, duscha i varmvatten och till och med basta. Lyx! Och det är nog ganska länge sedan jag var såhär ren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar