Onsdag och löshoppning

Idag stod det löshoppning på schemat, det hade nämligen stått skrivet på tavlan i stallet i snart en vecka och alla övriga inblandade hade hunnit fråga mig om vi skulle vara med, både en och två gånger. Lite orolig i magen kände jag mig, det är svårt att veta hur löshoppning går till i detta stallet innan man sett.
Jag behövde inte oroa mig. Alla tog hand om hoppningen av sin häst själv och övriga stod utanför och tittade/väntade. Jag pustade ut en aning och tog det lite som miljöträning för mig själv... ^^
Firouzeh var jätteduktig! Hon busade runt som en tok och verkade tycka det var jättekul! Jag är så stolt över min vackring. Och lite över mig själv, eftersom jag brukar gömma mig fort som attans när sådana här aktiviteter kommer på tal...

Några bilder blev det dock inte. Jag var lite frestad ett tag att lägga ut nån från i somras, men de var så väldigt ljusa och fina så jag tyckte inte det passade. Här är väldigt grått och mörkt för tillfället.
Nu blir det glögg (från förra året) och tittandes på en debatt om djurrättsaktivism innan jag går ut och godnattpussar på Firouzeh. Önskar lite att hon också kunde bo i husvagnen, eller åtminstone så att hon kunde sträcka in huvudet, skulle helst vilja krama henne hela tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar