Nya äventyr...

Idag dundrade vi som sagt ner till Skåneland igen, jag, Firouzeh och husvagnen. Spännande att rulla omkring på vägarna med allt man har, det är verkligen en lustig känsla att rulla med sig sitt hus. Det oroade mig inte så mycket dock utan när jag såg husvagnen kränga på vägen före mig koncentrerade jag mig mest på att min smaragd skulle åka bra i hästkärran bakom mig. Guldhästen! Hon klarade resan hur bra som helst och verkar trivas i boxen hon nu fått. Den är ganska stor, helt utan galler och med en väldigt låg dörr så hon kan hänga ut i stallgången och hålla koll på alla som kommer förbi. Finfint!
I husvagnen är det som vanligt men lite stökigare och lite kallare. Elen verkar inte fungera (ännu) och det märks att man varit ute på vägarna ett tag.
I övrigt känns det märkligt att vara i Skåneland igen, om än norra Skåneland (har inte riktigt bestämt mig om det ska räknas eller inte). Vi hade tänkt premiärbusa i ridhuset ikväll, men jag är så trött att jag kunde somna stående. Vi får väl se hur det blir med den saken...
Någon bild blir det nog imorgon. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar