Söndag

Natten och morgonen i vagnen fick spenderas utan el, kallt men helt ok - jag har ju ett stort lager av ullfiltar och annat varmt att gosa in sig i i sängen. Under förmiddagen redde jag ut att det inte fanns någon ström på uttaget sladden satt i och jag fick hjälp att flytta den. Problem solved och nu vågar jag ha datorn igång igen.
Men det är fasen vad "handikappad" man blir utan el! Jag längtar verkligen tills mitt eget vagnsbygge kommer igång, vedspis känns som grejen med stort G!
Firouzeh verkar ha trivts bra under natten och hade legat och sovit, rullat sig massor och både ätit och druckit bra men ändå så att det fanns både mat och vatten kvar. Hon är så söt att mitt hjärta smälter när man kommer in på morgonen och hon gnäggar åt en med spetsade öron. Hon uppskattar verkligen att det går så bra att kika ut ur boxen och hålla koll på allt. 
Flocken verkar också fungera bra i hagen och jag är nästan förvånad över att hästarna hon går med verkar så milda (peppar peppar).
Skåne är sig också ganska likt, det ligger ett mjukt dis över det böljande åkerlandskapet och jag är rejält sugen på att rida ut och kolla omgivningarna. Men först, varm mat!

<3

Firouzeh och en nyfunnen stor vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar