Orkanvarning

Såhär ser det ut i stallet för tillfället, och jag känner mig för en gångs skull väldigt nöjd med att min häst står inne på box. SMHI har gått ut med orkanvarning över där vi bor och det blåser verkligen redigt mycket. 29 m/sek hade någon tydligen mätt upp det till. Dörren till ladan precis bredvid husvagnen har blåst av (sådär 1,5 meter från vagnsväggen).
Hästarna är i alla fall både torra och nöjda inne i stallet och slipper annat än att lyssna till blåsten, och det är det viktigaste. Själv sitter jag just nu ihopkurad i vagnen, lyssnar på musik, stickar på en mössa och funderar på att koka te och måla lite. Det vill säga om jag vågar dra igång gasolen igen. Tidvis gungar det så att man tror man är på en båt. Men så länge värmen fungerar och vi inte välter så är jag nöjd. Faktiskt.
Hoppas ni också håller i er inatt, det vore tråkigt om någon blåste bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar