Landet vs stan

Jag är verkligen ingen stadsmänniska. Erik bor ju för närvarande i en lägenhet i utkanten av Borlänge. Bra och praktiskt just nu egentligen, men fy vad jobbigt det är att vara i en lägenhet! Det känns så instängt, trångt och jag får huvudvärk av värmen och den dåliga luften. Efter att ha fakturerat och fixat med papper hela dagen åkte jag vid tretiden ut till skogen för att plocka bär och ta mig ett dopp i sjön. Vilken underbar känsla det var att slänga sig i det svala vattnet och simma en sväng! Efteråt kände jag mig som en ny människa och att sitta och plocka blåbär i en kraftledningsgata var så himla tyst och skönt. Naturen är verkligen det mest fantastiska som finns.


När Erik jobbat färdigt åkte vi tillbaka till sjön. Vi hade tänkt att bada, men när vi kom fram var allt så tyst och stilla och fint att vi bara satt och tittade istället. Jätteskönt. 
Min längtan efter att hitta något mer permanent ställe att bo på bara växer. Inte för att jag vistas i stan särskilt ofta eller mycket egentligen, men att slippa det i ännu större grad skulle vara toppen. Jag älskar landet, och skogen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar