Pappersjobb

Idag var jag tvungen att ta tag i det tråkigaste med att ha eget företag igen, pappersjobb. Göra fakturor. Försöka hålla reda på papper och tider.Hjälp vad krångligt det kan vara ibland. Jag försöker att bita ihop ändå och hålla tungan rätt i munnen. Det är så värt det om jag klarar det. Det är så mycket frihet. Men så känns det inte riktigt när jag sitter och vrider mig framför datorn med diverse kom-ihåg-lappar omkring mig.

Det positivaste med att det blir mörkt så tidigt om kvällarna är kanske det här med papperna. Det går liksom inte att vara ute och bygga stängsel eller klippa sly när det är kolsvart så jag har inga ursäkter.
Idag åt jag först en jättesallad och tog sedan på mig sköna myskläder och kröp upp i sängen med datorn och ett glas apelsinjuice. Det är ju förövrigt bara där internet funkar dessutom.
Det har ändå gått ganska bra hittills. Hur gör ni när ni måste göra tråkpapper?


1 kommentar:

  1. inte för att jag har så mycket pappersarbete, men jag älskar att leka kontor. har alltid gjort det, sen jag var barn. så jag brukar plöja köksbordet och duka upp ett skrivbord, fixa ätbart och drickbart och sätta på musik! vilken fin sänghörna i din vagn, taket är ju toppen!

    SvaraRadera