Ute och åker

Det är alltid lika knasigt och kul att var ute och åka med vagnen. Den här gången skulle vi ganska långt och genom stan så jag fick åka bakom istället för i vagnen som jag gjorde sist. Lite nervöst att inte kunna titta på vedspisen hela tiden. Jag oroar mig alltid för att den ska flytta sig under färden.

Det flöt på väldigt bra ändå, spisen stod kvar, skorstenen gick under alla broar och bilarna som körde om oss stup i kvarten verkade bara glada över det annorlunda inslaget.

Sista biten fram är på en liten väg med gräs i mitten, och den biten tog lika lång tid som hela resten av färden. Det var så smalt och lågt mellan träden att vi fick vara jätteförsiktiga. Jag satt på taket och lyfte över grenar så att skorstenen skulle gå fri.

Men till slut kom vagnen på plats. :)


2 kommentarer:

  1. Åh jag vill se bilder snart på hur det ser ut där ditt hem är nu:)

    SvaraRadera
  2. Det kommer förhoppningsvis. Lite rörigt med internetanslutningar och sånt. Och tid. Konstigt nog... ;)

    SvaraRadera