Det går framåt :)

Idag spikade jag färdigt råsponten på yttertaket så nu är det bara pappen kvar, och lite nät på sidorna vid luftspalten och några snygga kanter på taket vid gavlarna. Tror jag ska skissa lite på sådana ikväll.
Taket består alltså (inifrån) av pärlspont, vindpapp, isolering (stenull eftersom jag fick överbliven sådan gratis) ungefär 20cm tjock, papp igen, luftspalt, 20mm tjock råspont och slutligen ska det bli takpapp ytterst.
Det är så himla fint nu när råsponten är på, jag är redan stormförtjust i rundningen! Den är så himla hemtrevlig. 

Fina taket :)

En kort paus. I början var det sol och tokvarmt så jag jobbade i solbrillor och utan mössa men sedan blev det ganska molnigt och trist så då var det tur att jag hade min varma choklad och lite bra musik! Dock är det apsvårt att sjunga och dansa uppe på ett rundat tak med spikar i munnen... :P

Klad hest! Stolt över att jag har byggt så mycket av mitt tak helt själv. Och att det blivit jättefint! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar