Matutmaning

Jag vet att jag börjar några dagar sent nu, men vad fasen, jag orkar inte vänta tills nästa månad! Jag hade nämligen tänkt att bara handla veganskt i mars. Jag kommer fortfarande att äta vegetariskt, det känns dumt att lämna ätliga saker i containrar och eftersom jag klarar av att äta ägg och mjölkprodukter så får det vara så. Kött skulle jag aldrig kunna få i mig, men det brukar jag å andra sidan ta med mig och ge till vänner.
Men jag hade alltså tänkt sluta konsumera animaliska produkter över huvud taget. Kul och spännande och ett steg i rätt riktning och allt det där! :)

För övrigt spelar det ingen roll att jag är några dagar sen, det är rätt sällan nu för tiden som jag orkar med att gå in i mataffärer nämligen. Men igår var jag, snäll som jag är, på jakt efter en speciell dressing åt en av mina vänner i kollektivet och besökte faktiskt fyra stora affärer, tyvärr utan någon framgång. Däremot resulterade det i att jag köpte havremjölk och juice, men det är ju veganskt bägge delarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar