Vagnsbilder

En bild på mitt tjusiga innertak. Man blir glad bara av att se det och på mitten är det så högt att Erik inte når upp. ^^ Väldans luftigt med andra ord. Vagnen ser också så himla stor ut utan mellanväggen. Jag längtar efter att sova där och ligga och kika upp i taket. :)

Nedanför en bild på jobbet jag gjort idag; lagt på isolering och papp och slutligen börjat spika på råsponten som ska vara yttertak. Dock är bilden från mitt på dagen när jag bara kommit halvvägs. Triksigt som tusan var det att få upp isoleringen och framförallt pappen i blåsvädret men till slut blev det bra i alla fall. Att jag inte hann upp med all råsponten berodde på att det kom så mycket annat i vägen hela tiden, bland annat så ringde Karin och hade hittat ett rivningshus som vi givetvis måste undersöka genast! Det resulterade i en massa roliga fynd som jag ska ha till olika saker. :)
Isoleringen är förresten en rest sedan mina föräldrar byggde sitt hus för 22 år sedan. Bra att den till slut kom till användning!


1 kommentar: