Det här med gamla grejer

Det är ju något visst med gamla saker. De har liksom en annan själ än de flesta nytillverkade prylar. Om de slitits på av någon annan innan man hittar på det blir de också charmigare på något vis. Dessutom känns det som att saker tillverkades med en annan omsorg för länge sedan. Man räknade inte med att saker skulle slitas och slängas utan lade ner tid och energi på att det skulle bli så hög kvalitet och hållbarhet som möjligt.

Det är drygt att behöva fördröja mitt bygge på grund av att jag till exempel inte har hittat tillräckligt med fönster, jättedrygt faktiskt! Men jag är inte beredd att kompromissa på den punkten tyvärr. Jag vill ha gamla fönster. Allra helst med munblåsta glas. De har verkligen en helt annan känsla i sig mot nytillverkade. Ju fler fönster jag ser ju mer vet jag att jag gör rätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar