Helgträning

Den här helgen har vi skrittat 5 mil på två dagar. Sjukt bra och åtminstone för stunden väldigt ångestdämpande. Det blev rätt många timmar i sadeln och rätt många glada och förvånade miner på folk vi mötte. Eftersom vi är ganska hopplösa på att flamsa och tramsa så blev det en del pauser längs vägen, bla vid korvmojjen i Knivsta där hästarna fick bröstsocker och pommes frites. ^^
Vi hade underbart väder för att rida långt och långsamt i och för en gångs skull så hade jag rätt mängd kläder, jag fick tom ta av mig bitvis i den varma vårsolen. :)
De första 3 milen red vi helt barfota, vilket gick toppenbra trots att det var asfalt i stort sett hela vägen. Men eftersom jag slarvat lite med verkningen oroade jag mig för att hon skulle slita tå för mycket så de sista två milen åkte bootsen på. Alex var jättesnäll och letade upp två skruvar som passade och jag lagade dem lite extra med silvertejp. Och tydligen är de alltså inte trasiga på riktigt eftersom de satt finfint när de var tejpade. ;)

Hästarna <3
Glatt michelin-monster på världens finaste häst
Paus i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar