Sökningen efter det ultimata husdjuret

När min cirkusvagn är klar vill jag dela den med någon/några fyrbentingar. Firouzeh är tyvärr lite för stor för att komma in genom dörren, och även om jag gärna hade haft henne i sängen så trivs hon bäst utomhus. Alltså måste jag komma på någon annan bra idé, men det har visat sig vara jättesvårt att hitta ett passande djur. Helst vill jag ju att det ska vara ett vegandjur eftersom det inte känns ok att mata det med varken musungar eller kattmat, jag vill helt enkelt inte stödja den industrin. Kanske att det kan vara ok att mata den med containerkött ibland, men helst inte faktiskt!
Dessutom vill jag gärna ha ett socialt djur som uppskattar att umgås och hänga med på olika saker. Jag gillar heller inte idén om burdjur utan vill att det ska kunna springa runt i vagnen och utanför som det själv vill. Det gör att det måste gå att få djuret rumsrent.
Det bästa jag har kommit fram till hittills är faktiskt apa, men dem får man inte ha som husdjur i Sverige. Det gör mig ännu lite mer sugen på att flytta någonstans där det är varmare...
Men kom gärna med förslag på roliga husdjur som gillar Sveriges klimat!

Kanske en ekorre trots allt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar