Bästa platsen är på hästryggen!

Idag när jag vaknade kände jag mig lite bättre. Febern har äntligen sjunkit lite och jag klarar att vara vaken en lite längre stund. Huvudet känns dock fortfarande som om det ska gå sönder så fort jag rör mig och hela kroppen känns öm och skör.
Dock var jag ju tvungen att fira denna bättring med en ridtur.. ;) Vi hade nämligen beslutat oss för att flytta hästarna till sommarbetet så vid halv åtta-tiden imorse byltade jag på mig termobyxor och tjock varm jacka. Bilfärden till stallet var ganska förfärlig och det kändes som om jag var med i någon konstig psykadelisk film, men det var underbart att komma ut och andas frisk luft och att sen hoppa upp på min fantastiska lilla kuse barbacka på halsring och försiktigt skritta upp mot betet var hur fint som helst! Hon gick så försiktigt och skötte sig utmärkt.
Det var tre lyckliga hästar som direkt började beta när vi släppte dem och det luktade alldeles underbart sådär som det gör när hästar äter nytt, grönt, fint gräs. För en gångs skull känns det som om vi släppte dem i precis rätt tid!
Bilder kommer nog senare, av förklarliga skäl... Letade upp en gammal från förra sommaren som får duga så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar