Prioriteringar

Bland de svårare sakerna här i världen tycker jag är att fokusera på flera saker samtidigt. I alla fall om man ska satsa på bägge till 100%.
Just nu får det mesta i mitt liv stå tillbaka för vagnsbygget. Åtminstone tills jag flyttat hem vagnen från skroten och kan flytta in är det viktigare än allt annat. Det är ju bara så det måste vara nu och jag gillar att bygga, det är bara att jag får lite dåligt samvete för andra viktiga bitar i mitt liv som jag tvingas att delvis försumma ett tag.
Det blir lite väl många dagar utan ridning för Firouzeh ibland, och hon trivs visserligen bra ändå men träning behöver vi ju om vi ska tävla till sommaren. Vi hade dessutom tänkt börja året med en western-tävling i Rimbo om knappt två veckor men jag känner mig så stressad över det att jag nog måste banga. Dels så tycker jag inte att vi har tränat tillräckligt, mycket på grund av bygget, och dels så har jag faktiskt inte varken tid eller råd med det just nu. Tyvärr.
Till tröst får jag väl tänka på att vi har hela livet framför oss att rida och tävla, och massor av roligt planerat i sommar. Då bor vi förmodligen också i vårt egna hus och kan ha lite mer ordning på alla grejer.

När det kommer till kritan är hon det som ligger allra närmast mitt hjärta... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar