Påsk-ångest

Jag gillar högtider, det gör jag. Jag tycker ju i allmänhet att folk jobbar för mycket och att det är jättebra att folk har en anledning att vara lediga och försöka finnas på riktigt. Det är dessutom bara bra om man har något att fira, då brukar man ju bli extra glad. Kanske ta sig tid att kramas, titta på varann och faktiskt prata. Toppen!
Men jag avskyr denna hemska konsumtionshets som måste kväva allt annat i vårt samhälle. Jag avskyr att påsken ska gå ut på att äta lösgodis och jag avskyr att se all hemsk reklamhets i butikerna.
Det gör att jag inte har någon lust alls att fira någon påsk. Jag ska njuta av att det är helgdagar så att min vagn kan stå inne i verkstan och därmed bygga från morgon till kväll. Men några påskägg eller påskmiddagar, nej det får mig bara att känna avsmak.

(Fast jag kan tro att det blir en del godis i containrarna om någon/några veckor.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar