Jag -hjärta- Firouzeh

Jag vet att jag brukar tjata om det, men min häst är så otroligt fantastisk! Det blir så påtagligt hela tiden när allt annat är skit. Jag vet inget finare än när hon ser glad ut, när hon gnäggar åt mig i hagen och när hon bär omkring på mig på sin trygga rygg.

Jag har ibland lätt att fokusera på sådant som gör mig ledsen istället för det positiva i vardagen. Till exempel att vi äntligen bor tillsammans igen är så sjukt fint! Istället för att ägna kvällen åt att ha ångest över allt jag inte orkat och hunnit med idag, gnälla om halsont och bäva inför att jobba imorgon kan jag ju gå ut och öva lite tricks eller bara mysa lite i hagen en stund när jag inte orkar rida. Det kanske kan vara ok. Långt bättre än inget åtminstone.

Jag hittade lite gamla bilder på datorn idag och blev lite lycklig inuti. Tänk att vi hållit ihop så länge, och gjort så mycket kul! Vi ska alltid alltid vara tillsammans!

Jag och Firouzeh på Lars Väg, Yxtaholm, 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar